Kalle Anka Sverige Wiki
Advertisement
Quack Pack
Quack Pack.jpg

Originaltitel

Quack Pack

Skapare

Walt Disney Television

Huvudpersoner

Knattarna, Kalle Anka, Kajsa Anka

Avsnitt

39

Säsonger

1st
(2 september 1996 - 29 november 1996)

Intro(n)

 	Quack_pack_intro_(Svenska) 	 			  

Quack Pack var en tecknad TV-serie från Walt Disney Television. Den sändes i svensk TV mellan 1997 och 1998 på TV4 samt på Disney Channel och Disney XD under 00-talet. Quack Pack var tänkt ungefär som en uppföljare till Duck Tales, men i detta fallet så är Knattarna tonåringar och fått lite mer utvecklade personligheter och deras färger (blå, grön & röd) förstärkts genom att hela deras klädsel är i deras färg. Kläderna är nya för både Kalle, Knattarna och Kajsa. I TV-serien så är Kajsa TV reporter för programmet Världen runt.

Utvecklade personligheter

Knattarna har i Quack Pack blivit några år äldre än de är i serierna, uppskattningsvis fem år äldre. Deras personligheter har förändrats sedan dess, trots att de ändå är ganska lika. Om man ser till hur Disney döper knattarna efter färg så är Knatte den äldsta och den mer kreativa, Fnatte den smarta och Tjatte den tuffa, coola typen. Knatte och Fnatte har tagit av sig sina huvudbonader medan Tjatte har bytt ut den mot en ny helgrön keps som han föredrar bakåtvänd.

Trivia

  • Om Don Rosas tidslinje, med Knattarnas barndomsår placerade under första halvan på 1950-talet, hade gällt serien så skulle Quack Pack förmodligen utspela sig i slutet på 1950-talet eller början på 1960-talet och Knattarna skulle då vara 16-20 år gamla. Detta är dock uppenbarligen inte fallet och serien utspelar sig uppenbart när den gjordes (1996) pga modern teknik såsom datorer.
Advertisement